HANDELSBETINGELSER

Handelsbetingelserne gælder for alle leverancer fra GDS-shop.dk

 

Generelle oplysninger

GDS-Shop
Femøvej 8
4700 Næstved
CVR-nr. 32097316
kundeservice@gds-shop.dk
Tlf. 29 61 83 70

 

PRISER

Alle priser er i DKK og oplyses inkl. moms, da webshoppen henvender sig til både private og erhverv.

BETALING

Alle priser er angivet for standardvarer, ab lager, inkl. moms, hvor andet ikke er nævnt.

Betalingsmuligheder: Hos GDS-shop.dk har kunden mulighed for, at betale på følgende måder:

VISA/Dankort: Beløbet trækkes først fra kundens konto, efter at varerne er blevet afsendt. Der tages ikke gebyr ved betaling med kreditkort på GDS-shop.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, kunden har godkendt ved købet.

Mobilepay

Viabill: Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

Reservation af beløb: 

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

FORSENDELSE

Bestilte varer sendes som udgangspunkt kun indenfor Danmarks grænser via Postnord.

Fragtpriser er baseret på vægt for den samlede pakke af eventuelt flere produkter samt om den skal leveres til afhentning på posthus eller til kundens adresse.

Leveringsomkostningerne fremgår ligeledes tydeligt i forbindelse med købet. Prisen for levering til pakkeshop er 49 kr. - Hjemmelevering 59 kr. Ved nogle vare kan der komme en meromkostning grundet varens størrelse eller vægt. Det er et special handling gebyr og er enten 55 kr. eller 120 kr. oveni den almindelige fragt. Hvis varen sendes på palle udgør fragten 595 kr. som minimum. Palle prisen afgøres ud fra Postnummer. 

Vores fragtpriser er underlagt variationer afhængigt af den specifikke vare samt eventuelle særlige forhold angivet i annoncer på Google, hvor den faktiske fragtpris ved kassen kan afvige. Dette skyldes forskelle i vægt, volumen og håndtering. Vi stræber efter at opretholde ensartede og transparente fragtpriser. Varer med en vægt over 25 kg kan kræve palleforsendelse, eller dimensioner, der overstiger standardfragtpriser i overensstemmelse med offentliggjorte fragtpriser fra PostNord. Endvidere kan fragtpriser variere afhængigt af leveringsadressens postnummer. Det vil altid være tydeligt angivet i indkøbskurven, hvad fragtprisen udgør.

Leveringstid: De bestilte varer vil, under normale omstændigheder, sendes senest 3-5 hverdage, efter at vi har modtaget en bestilling. Dog er der ved bestillingsvarer og ved udsolgtsituationer længere leveringstid. Dette er som udgangspunkt altid angivet ved køb.

Alle varer leveres så længe lager haves, og sendes som pakke med mulighed for sporing, hvis der skulle opstå problemer under forsendelsen.

FRAGT PRISER:

Beskrivelse Pris
Pakkeshop (under 20 kg) fra 49 kr.
Til hjemmeadresse (under 25 kg) fra 59 kr.
Til hjemmeadresse (over 25 kg) Post Nr 1000 -  3699 fra 595 kr.
Til hjemmeadresse (over 25 kg) Post Nr 3700 fra 995 kr.
Til hjemmeadresse (over 25 kg) Post Nr 3701 -  9999 fra 595 kr.
Til hjemmeadresse (over 1050 kg) Post Nr 1000 -  3699   fra 995 kr.
Til hjemmeadresse (over 1050 kg) Post Nr 3700 fra 1895 kr.
Til hjemmeadresse (over 1050 kg) Post Nr 3701 -  9999 fra 995 kr.
Særlig håndtering  
Et gebyr der tillægges hvis pakken er over en hvis længde, eller rumfang. svært håndterbare vare. eksempelvis: Lange haveredskaber, Weber bord, stige osv. fra 55 kr. til 120 kr.
Dropshipment  
Levering af vare direkte fra vores leverandør. Pris varierer afh. af varen.  fra 65 kr. ( se pris i kurv )

 

HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN (REKLAMATIONSRET)

Køb foretaget på GDS-shop.dk er omfattet af 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at kunden enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Det er naturligvis et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Har kunden sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil kunden altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får kunden oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af sin fortrydelse/reklamation.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere? Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Dog anbefaler vi at du reklamere hurtigst muligt, efter fejlen er opdaget.

Vi har brug for følgende information når returvarer sendes til os: Når varen returneres, bedes nødvendige oplysninger om problemet vedlagt, og så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale rimelige fragtomkostninger, hvis reklamationen er berettiget.

PERSONDATAOPLYSNINGER

Vi opbevarer ikke personfølsomme data.

Hvad gør vi med personlige oplysninger (persondatapolitik): For indgåelse af aftale med os på GDS-shop.dk har vi brug for følgende oplysninger: Navn Adresse Telefonnummer E-mail adresse

Vi foretager registreringen af personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til kundens adresse. Personoplysningerne registreres hos GDS-shop.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Administrationen for GDS-shop.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om kunden. Den dataansvarlige på GDS-shop.dk er Jack Hyltoft.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret via https.

Oplysninger afgivet til GDS-shop.dk sælges på ingen måde videre til tredjemand. Tilsvarende registrerer vi ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos GDS-shop.dk har kunden altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Kunden har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om vedkommende. Disse rettigheder har kunden efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed bedes rettet til GDS-shop.dk via e-mail kundeservice@GDS-shop.dk.

FORTRYDELSESRET/RETURVARER (VED FORBRUGERKØB)

Fortrydelsesret: 

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (kundeservice@gds-shop.dk) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering:

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur:

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Du kan bruge vores returportal ved at klikke her: Returportal

I tilfælde af at en kunde foretager et køb bestående af flere varer i en enkelt ordre og efterfølgende returnerer en del af ordren, forbeholder GDS-Shop sig retten til at tilbagebetale beløbet for den returnerede vare, under forudsætning af at varen er i hel og ubeskadiget stand og stadig egnet til salg, fratrukket eventuelle fragtomkostninger. For klarhedens skyld illustreres dette med følgende eksempel:

Hvis en kunde eksempelvis køber to par træsko, og efterfølgende returnerer det ene par, vil GDS-Shop refundere beløbet for det returnerede par træsko, men vil ikke refundere beløbet for fragten i forbindelse med den oprindelige levering.

Denne politik er i overensstemmelse med gældende lovgivning og er udformet med henblik på at sikre en retfærdig og gennemsigtig handel for både kunder og virksomhed.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 30 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

GDS-Shop
Femøvej 6-8
4700 Næstved

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

ERHVERVSKØB

Ved salg til erhvervsdrivende (B-2-B), er GDS-shop.dk ikke forpligtet til at yde fortrydelsesret/returret.

Efter nærmere aftale kan varen dog returneres, såfremt den er i original emballage og ubrugt. Ved returnering krediteres 85% af varens værdi, og forsendelse/fragtudgifter i forbindelse med returnering dækkes ikke.

COOKIES

På GDS-shop.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Kunden kan til enhver tid slette cookies fra sin computer, hvordan afhænger af den benyttede browser. Vi videresender ikke oplysninger til 3. part.

WEBSTATISTIK

Vi bruger en webstatistik på GDS-shop.dk hvilket betyder at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet der forlades mv. Webstatistikken anvendes kun med det formål at optimere GDS-shop.dk.

ALDERSGRÆNSE FOR HANDEL PÅ GDS-shop.dk

Kunder skal være fyldt 18 år for at handle på GDS-shop.dk – er kunden under 18 år skal vedkommende have samtykke fra sin værge/forældre. Når kunden tegner abonnement/betaler med kreditaftale, skal kunden indtaste fødselsdato, så vi sikrer, at vedkommende er over 18 år. Er kunden under 18 år skal aftalen indgås af en værge/forælder.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@gds-shop.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr